Black Death (Plague)

Heh, blev inte så mycket av film hemma, för jag var tvungen att hitta 

fakta om pesten till engelskan. Herregud, jag trodde att det redan hade gått

bort, men några sorter existerar fortfarande. Det är bara så fruktansvärt,

människorna smittas via luften och förut, innan det fanns någon botemedel, det

enda man kunde göra då var att vänta till slutet. Sjukt läskigt. 

När den kom hit, till Sverige, så blev var och varannan drabbad. 

Vad skrämmande det är när man vet att man inte är klar med någonting

och ska förlora chansen till att förbättra sig, kunna prata med andra som vanligt

och säga till någon hur mycket man känner för personen. Att aldrig återigen

se solen skina och känna på sig vattnets vågor. Se snöns vita flingor falla från

himeln och veta att det kanske är sista gången man ser dem.

Inte kunna känna blommornas doft eller äta äpplen direkt från trädet. 


Kommentarer
Postat av: julia

haha ja det är hemskt, fast funkar tyvärr inte för mig. måste gå upp 30 min tidagare än innan nästan, segar alltid så mkt på morgonen hah :/

2009-03-12 @ 16:51:35
URL: http://juliaolssons.blogg.se/

Att dela med dina tankar och åsikter kan du göra här:

Jag heter:
Jag kommer tbx :)

E-postadress: (det ser bara jag)

Du kan hitta mig på:

Det jag ville dela med mig är:

Trackback
RSS 2.0